راهنمای انتخاب کمربند مردانه

کمربند


1 رسمی می‌خواهید یا غیررسمی؟

به طور کلی کمربندها به دو نوع معمولی و رسمی تقسیم می‌شوند. با یک حساب سرانگشتی می‌توانید این دو نوع کمربند را از هم تشخیص دهید. اگر کمربند به پهنای انگشت شست شما بود، معلوم می‌شود که کمربند مخصوص لباس‌های رسمی است . هر کمربندی که از این اندازه پهن‌تر باشد نوع معمولی است و به درد لباس‌های رسمی نمی‌خورد. اگر نتوانستید با کمک این راهنمایی کمربندها را به خوبی از هم تشخیص دهید، باید بدانید که از ظاهر کمربند نیز می‌توانید پی به نوع آن ببرید. کمربندهای اسپرت معمولا رنگ‌هایی براق دارند، در صورتی که کمربندهای رسمی رنگ و بافت‌هایی صاف و مات دارند. خوب است که حداقل یکی از هر نوع را در کمد لباس‌هایتان داشته باشید

2 چه رنگی بهتر است؟

انتخاب رنگ کمربند کاری بسیار ساده است چون فقط سه رنگ اصلی برای آن وجود دارد: مشکی، قهوه‌ای روشن(عسلی) و قهوه‌ای سوخته. خوب است که از هر سه رنگ هم کمربند اسپرت داشته باشید و هم کمربند رسمی اما اگر در توانایی شما نبود، می‌توانید کمربند اسپرت خود را به رنگ قهوه‌ای عسلی یا قهوه‌ای سوخته و کمربند لباس‌های رسمی خود را به رنگ مشکی انتخاب کنید. کمربند رنگ‌های روشن برای نوجوانان و جوانان بسیار مناسب است اما برای افراد مسن‌تر زیاد جالب به نظر نمی‌رسد .


3 چرم کمربند، انواع و اقسام دارد

تشخیص جنس کمربند کمی مشکل است اما به طور معمول کمربندها از سه نوع چرم ساخته می‌شوند :

• چرم گاوی:اکثرا  کمربندهایی که در فروشگاه‌های معتبر دیده می‌شود، انواع مختلفی از چرم گاوی است. فکر نکنید زیاد بودن آنها نشان‌دهنده عدم مرغوبیت آنهاست. برعکس چرم گاوی  هم برای کمربندهای صاف و براق رسمی و هم کمربندهای پهن و کلفت اسپرت بسیار عالی و از دوام و عمر زیادی برخوردار است .

• چرم شترمرغ: نوع دیگر چرم کمربند، چرم شترمرغ است. از آنجا که ساخت این نوع کمربند بسیار دشوار است، حداقل چند صدهزار تومان قیمت دارد،اما به دلیل نوع چرمش اندک طرفداران خاص خود را دارد .

• چرم سوسمار: می‌توان گفت این نوع کمربند گران‌ترین نوع است. قیمت کمربند ساخته شده از چرم سوسمار و همنوعان آن یعنی چرم تمساح و کروکودیل، حداقل تا 800 هزار تومان هم می‌رسد. ظاهر این چرم بسیار زیبا  است و البته تولید آن نیز در سال به هزار عدد هم نمی‌رسد .


4 به سایز و قیمت فکر کنید

روی هر کمربند برچسبی دارد که سایز آن نوشته شده است. کمربند را دور کمرتان بگیرید و با دو سوراخ وسطی آن متناسب کنید . کمربند همیشه باید به عنوان لوازم فرعی کمر لباس‌تان باشد، نه مهم‌ترین جزء لباس‌تان . پس با اینکه دوست دارید چشم دیگران را با برق کمربند چرم  خود خیره کنید، دنبال کمربندهایی نروید که قیمتش از کفش یا  از کت و شلوارتان نیز گران‌تر باشد .

5 طرز ست کردن کمربند با لباس

ساده‌ترین روش برای ست کردن کمربند با لباس این است که رنگ کمربند باید همواره با رنگ کفش‌ها یکی باشد. کمربندهای عادی و اسپرت، دست شما را در این زمینه بازتر می‌گذارد. کمربندتان چه سیاه باشد، چه قهوه‌ای روشن و چه قهوه‌ای سوخته، به خوبی با جین و کفش کتانی جور درمی‌آید، مگر اینکه بخواهید چکمه پایتان کنید چون در این حالت انتخاب کمربند کمی مشکل می‌شود. تقریبا همه چکمه‌ها، بدون توجه به قیمت آن، جزء کفش‌های اسپرت و عادی به حساب می‌آیند اما از آنجا که از چرم ساخته شده‌اند، باید از قانون لباس‌های رسمی برای انتخاب کمربند استفاده کنید و رنگ کمربند باید حتما با رنگ چکمه‌ها جور باشد. حواستان به اندازه سگک یا قلاب کمربند هم باشد. هرچه سگک بزرگ‌تر باشد، کمربند اسپرت‌تر است. قلاب‌های کوچک و صاف مخصوص لباس‌های رسمی هستند .


6 روش نگهداری از کمربند

کمربندها باید همیشه به صورت عمودی و دور از نور آفتاب آویزان شوند تا چرم آنها خشک و خراب نشود. اکثر مردها عادت دارند که کمربندهای خود را روی شلوار نگاه داشته و جداگانه آویزان نمی‌کنند اما خوب است بدانید که نگهداری کمربند به مدت طولانی در این شرایط، چرم آن را خم کرده و ظاهر آن را از بین می‌برد. خوب است که محلی جداگانه برای آویزان کردن کمربندها در کمد لباس‌تان داشته باشید

طراحی مد
طراحی مد

طراحی مد (به انگلیسی: Fashion Design) هنر استفاده از طراحی، زیبایی‌شناسی (حسّیک) یا زیبایی طبیعی برای خلق پوشاک و زیورآلات…

چرم نوبوک

چرم نوبوک چرمی است که مانند جیر و اشبالت دارای رخ مخملی می باشد اما با ظرافت بسیار پرداخت شده…

1 Comment

Leave A Comment

X
Shopping Cart 0

No products in the cart.